Alla inlägg den 20 september 2008

Av livetsomjag - 20 september 2008 23:49

Jag har nya tvättmedelsburkar, och jag älskar dem. Här kommer historien: jag hade ju hittat, på nätet, tvättmedelsburkar som kostade 399kr för två stycken, och jag har lite svårt att se att en plåtburk kan kosta två hundra spänn. Min tanke blev då att göra något liknande själv, men se det behövdes inte. Mina älsklingar kom till mig i torsdags och dom ser inte alls ut som jag föreställt mig, dom kom i trepack, på rea dessutom, 89kr för tre!! Pga datatekniska problem kommer inga bilder förrän tidigast imorgon. Jag går nog och tittar till dom en sväng innan jag går isäng...

Av livetsomjag - 20 september 2008 23:46

Idag har jag 510 kr på mitt snuskonto!! Att jag egentligen avsåg att sluta snusa helt har jag kommit över, det gäller att vara flexibel, eller hur!

Av livetsomjag - 20 september 2008 23:17

Idag var det min tur att få sovmorgon. Ibland kan jag lura till mig en sådan även om det inte är min tur. Om jag ligger nog länge och låtsas sova blir Maken nog störd (alltså inte i huvet), ger upp, hasar ur sängen och tar hand om ätteläggen. Detta blev en parantes. Idag sov jag till 10.15 Vaknade med en sprängande huvudvärk trots att jag inte druckit en liten droppe vin kvällen innan. Mellan  kl.10.15 - 14.20 drack jag kaffe och vatten för att försöka få ordning på skallen. Detta lyckades inte. Medan moster dammsög uppe och nere hann jag sätta in firmans kvitto i kvittopärmen, fota mina älsklingar till tvättmedelsburkar och hårmojset som jag köpte i torsdags. Skulle sedan ladda över bilderna till USB minnet och lägga in dom på bloggen, då strejkar både datorn och skrivaren så det var bara att släcka ner skiten.  Åkte med moster och ungarna till konsum, handlade isbergssallad, crème fraiche (fick gå till kylen och kolla hur det stavas), nachochips, snus, taco sås (en hot och en mild), tidning till Storan (Penny) och Lillan (Nalle Puh). Köpte även en Stor lotto för en hundring så förmodligen har jag  90 miljoner ikväll (ska kolla när jag bloggat färdigt). När vi kom hem lagade jag middag och pratade med pappa på sjukhuset, moster förberedde för kvällens ceremoni. En kompis och hennes man kom för middag, supertrevligt sällskap och som ceremonideltagare. Vi åt så magarna stod i fyra hörn, ceremonierade ute på gräsmattan, eldade och hade trevligt. Till er som orkat läsa hela inlägget - nu fortsätter jag med en annan kategori.

Av livetsomjag - 20 september 2008 23:15

Det enda som kan bota mig är att få sitta här framför datorn i några timmar och skriva inlägg så tangenterna på datorn börjar glöda!!!

Äntligen!! EN STUND FÖR MIG SJÄLV, ALLA HAR GÅTT OCH LAGT SIG, JAG ÄR FRIIIIIII!!!


Av livetsomjag - 20 september 2008 01:15

Efter jobbet hämtade jag ungarna + kompis till Storan för att hämta moster på busstationen, ungefär 25 minuter försenad. Eftersom jag är kvinna kan jag göra mer än en sak samtidigt, så medan vi kör, fort, efter E4 på väg mot moster, passar jag på att ringa pappa på sjukhuset. Dålig mottagning och halvdöv pappa med hörapparater som piper leder till att jag sitter och halvskriker i mobilen (han hör ändå inte vad jag säger), bannar ungarna som bråkar i baksätet, och Lillan som krypit ur bältet i barnstolen. Då öppnar Lillan bildörren!! Detta visar sig på instrumentpanelen, så jag hinner kasta ett getöga i backspegeln innan jag gör en snabb inbromsning och manövrerar fordonet till vägrenen med trippelt adrenalinpåslag. Jag svär att jag i detta ögonblick fick 5 gråa hårstrån (och jag som var till frissan igår för klipp och färg). Vi hittade moster, överlevde bilresan hem och åt middag ungefär samma tid som man brukar göra när man är på solsemester.  Nu sitter jag ÄNTLIGEN här, och inte en droppe vin har jag druckit ikväll...

Presentation

Omröstning

När går du och lägger dig på veckokvällarna?
 Före kl.21.00
 Mellan kl.21.00 - 22.00
 Mellan kl. 22.00 - 23.00
 Mellan kl. 23.00 . 24.00
 Efter kl. 24.00

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards