Alla inlägg den 21 september 2008

Av livetsomjag - 21 september 2008 23:37

Jag har så mycket gröt i skallen, kommer knappt ihåg vad jag gjort idag...

Jag minns att jag fick en överdos av energi och jagade runt med dammsugaren på nedervåningen, sen måste jag ha drabbats av total sinnesförvirring för då städade jag toan uppe och tog en ordentlig dusch, peelade till och med kroppen och satte balsam i håret. Sen tror jag att jag strykit bort två hängda tvättar, då måste jag ha kört två tvättmaskiner också.

Efter lunch gick alla samtliga ut i skogen bredvid huset, jag vet att jag tog flera fina kort, för dom har jag sett i datorn. Rätt som det var befann hela familjen, inklusive moster, i bilen på väg till Stormarknaden. När jag ska betala på Rusta kommer jag inte ihåg koden till betalkortet. Stirrar fånigt på sifferpanelen och inte EN siffra dyker upp i huvudet ??? Det kan jag säga, var länge sedan det hände (2 månader och då gällde det Medmera kortet). Efter middagen  (det finns fyra vårrullar i kylen, dom var inte där efter lunch, så jag kan ha ätit några såna till middag) ropade soffhörnet på mig, där vaknar jag efter kl. 19.00 Hittade lappen med pappas telefonnummer på köksborden, om ingen annan ringt honom så har jag hunnit med det också. Behöver jag börja bli orolig, ska jag anmäla mig som frivilligt objekt till minnesforskningen?

God natt

livetsomjag

Av livetsomjag - 21 september 2008 09:35

Efter en näringsriktig frukost, några liter kaffe och tandborstning blev jag osynlig!? Har hunnit sitta och ladda in lite kort i datorn, Lillan leker med docka och dockvagnen, Storan läser Pennytidning, Maken sitter vid andra datorn och moster är på vindan. Ett ögonblick av total frid och stillhet!!

Av livetsomjag - 21 september 2008 09:30

Hårmojs - att använda för dig som har hår som envisas med att ligga slickat mot huvudet...

Av livetsomjag - 21 september 2008 09:26

Varsågod - jag presenterar mina senaste älsklingar - tvättmedelsburkar: den stora ljusa - naturligtvis till ljus/vit tvätt, den mellersta mörka - absolut, till mörk tvätt, och sist men inte minst, den lilla burken - till ett fläckborttagningsmedel som faktiskt fungerar. När man håller på att bli gammal och dement är färgerna ett bra stöd för minnet...

Av livetsomjag - 21 september 2008 07:53

Det funkade inte i morse, att låtsas sova för att slippa stiga upp med Lillan, så  nu sitter vi här framför datorn, Lilllan käkar ostkrokar och nachochips, jag käkar rulltårta. Jag anser att det är helt ok att muta barnen vid behov!!!

Och vad kan vara viktigare än att mamma får blogga en stund på morron?

Av livetsomjag - 21 september 2008 00:04

Tre rätt och ett tilläggsnummer... Inte en 20 spänn blev det. Det är bäst att lämna in kupongen imorgon, jag kan ju ha rättat fel. Det sista som överger människan är hoppet...

Presentation

Omröstning

När går du och lägger dig på veckokvällarna?
 Före kl.21.00
 Mellan kl.21.00 - 22.00
 Mellan kl. 22.00 - 23.00
 Mellan kl. 23.00 . 24.00
 Efter kl. 24.00

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards